Pazar , Mayıs 26 2019
Ekmek Arası Kıymalı
Van Usulü Ekmek Arası Kıymalı

Ekmek Arası Kıymalı

Ekmek Arası Kıymalı

Yokluğun menüsü, Yetim Doyuran, Lamburger..

1970-2000’li yıllarda, özellikle Van’daki liseli gençlerin vazgeçilmeziydi ‘Ekmek Arası Kymalı’

Sosyal Medyada yaptığım paylaşımda, ‘Ekmek Arası Kıymalı’ menüsüne gelen yorumları sizler için derledim.

Ayrıca gelen yorumlardan şunu fark ettim. Küçük bir fotoğraf paylaşımına yapılan yorumun ‘Kent Hafızası’nın oluşumuna gerçekten de çok faydası oluyormuş.

Sözü fazla uzatmadan yorumlara geçelim;

  • Bu bir Van Efsanesidir
    Kıymalıdürümü yiyorsan artık ergensindir 😀
    Çene kasların yanar ama yine de soluksuz yersin
    hala yediğim en lezzetli yemektir kendileri 🙂
    Ha şimdi desen yemem ama o dönemlerin efsanesiydi
    Vanlılardan başkasına komik gelir hatta oha gelir
    Resimde gördüğünüz bizim kıymalı Altındaki de pide ekmeğimiz. Uzuncadır öyle durduğuna bakmayın ikiye katlanmış (Ümit Gültepe)
  • Eşim anlatıyor..lise yıllarında öğrenciyken çok yapmışlar. ..90 ların sonu 2000 lerin başı…doyurucuymus öğrenci yemeğiymiş..(Hilal Tunçdemir Elyiğit)
  • Sene 1997 otobüsten indim açlık dizime başıma kadar vurmuş attım kendimi küçük yıldız fırınına aciliyet de var abi lahmacun varmı dedim sardı verdi şimdide o lezzeti arıyorum
    Lakin yok artık (Yılmaz Yavaş)
  • yoklugun tam bir tarifsiz menüsü (Nail Ertürk)
  • Van Tso buna da patent alsın (Kemal Kaya)
  • 2001 ekonomik kriz şahadet pide fırını(Tübyan Karakuş)
  • Kargoyla gelir mi Ankara’ya? (İlker Sezer)
  • Vay hocam bu resimle maziye götürdün Atatürk lisesinde okuyanlar bilir dostlar kahvesini orda kıymalı dürümüne tavla oynanır kaybeden Hesabı öderdi (Hakdan Sancak)
  • Yemeyen bizden değildir (Erkan Cacim)
  • Abi buna ekmek arası kıymalı denmez buna ancak ekmek arası ekmek denir (Cevdet Malkoç)
  • Dershane yıllarımda hep böyle yapardık. Fakat bir seferinde garsone dedim bunları açık getirsen aynı fiyat olur mu? olur dedi açık bir şekilde tabağa koyup getirdi. çok sevinmiştim. tabakta olunca (Bedirhan Duman)
  • Kucuk yildiz firini veyahut vatan firini (Davut Şahin)
  • Bu ne ki somunu lavaş arası saranları görmuşlerde var burada (Osman Yıldız)
  • Açık ekmek kalmadı olsun çakıla sar (Rıdvan Gökeş)
  • Yemeyen zaten ağır sosyetedir (Ümit Gültepe)
  • 90 veya 91 de başladı yarım pide arası Kıymalı furyası. Doymayanlar tam pide dürüm yapardı  (Yusuf Arvas)
  • Yetim doyuran… Yanında birde su….500 bin (Kadir Polater)
  • Canım çektı vana gelmemi gerek (Ozan Orhan Ekinci)
  • Kıymalı dürüm.bunu ben bulmuştum zannediyordum demekki herkez benim gibi açmış. (İbrahim Ali Alter)
  • 40 yıl eveldi şimdide aynı o lezet unutulmaz (Yılmaz Çölçimen)
  • Ayakkabi boyaciligi yaptigim gunlere goturdu (Burhan Değeralp)
  • Vallah hoca lise zamanın da vaz geçilmezdi (Samet Eta)
  • Çenemizin kuvvetli olmasının tek sebebi…. Hey gidi heyyy bi de fırıncıya yalvarırdık abeee salatasını bol goyy (Ümit Gültepe)
  • Heyt be yediğim o cızbızların yanında bu ekmek arası kıymalı pirzola gibiydi (Levent Esen)
  • VALLA NİHAT HOCAM AHANDA ŞİMDİ BENİ ALDIN ÖRNEK PİDEYE GÖTÜRDÜN.. YANIMDA DA MURAT,APO BİDE ALİ VAR…. (Aytekin Kotil)
  • Gençlik gitti kıymalı ekmek bitti.(Mugdat Erden)
  • ya abi bir zamanlar cocuktuk yerdık ama nasıl lezzetli gelir di vallahi ondan aldığım lezzeti hiçbirseyden almadım şimdi hiçbirseyin tadı yok hatta ben bir bucuk ekmeğe dürüm yapardım meshur vatan pide fırını vardı 96 den 2000 kadar kıymalı dürümünü yerdık ama boyle sahte sebzeli pide olmazdı tam kıymalı hatta içinden kıyması dökülürdü hey gidi günler hey(Kadir Akdağ)
  • OKUL yillarim EKMEK ARASI Kıymalı gecti ve limon suyu ile birlikte (Deniz Yıldızı)
  • Şimdikilermi Şanslı yoksa o dönemmi güzeldi ?. Şahbağın’da ikamet ettiğimden evde verilen harçlıkla ya yemek yecektik yada minibüse le okula gidip aç kalacaktık başka Seçenek yok o günler güzeldi (Hakdan Sancak)
  • edremitde dnize giderken yerdik guzel yaparlardi masada bi surahi su tarihi gecmis sus biberi bide limon suyu olurdu  (Oğuz Ali Dülek)
  • Eskiye yolculuk iyi oluyor (Vatansever Savaş)
  • Japon pasajı yanında Emiray lahmacun salonu vardı, sene 2001-2002…
    Dersanede iken etute kalırdık…akşam acıkmamak için öğlen yerdik (Yusuf Gölcü)
  • Ömer karşısı fırat pide salonu, beşyüzbindi kıymalı dürüm. Fakirin yoldaşıydı, sevgiydi, emekti.(Ozan Yıldız)
  • Ekmek arası kıymalı sanat okulu öğrencileri için icad edilmişti 4 saat eğe ile çekiç  yaptığında 1,5 ekmek arası kıymalı sipariş edilirdi.(Metin Öztopçu)
  • Bir kıymalı yarım ekmek çek usta lise dönemine ait öğrenci ac olurya tok tutuyordu (Hanifi Cahan)
  • Pideyi lavaşa sarıpmı yeniyor anlamadım pek (Muhammet Uçarlı)
  • Aynen kardeşim tabii o ince lavaş ekmeği değil bayaa kalın iki kat olunca da bildiğin iki elle zor tutuyorduk (Ümit Gültepe)
  • kıymalıçok güzel görünüyor ama lavaş arasından emin değilim (Muhammet Uçarlı)
  • Kardeşim amaç doyabilmekti. Zaten kıymalının tadını ancak alırdık kokusu da yetiyordu.(Ümit Gültepe)
  • Sabah kahvaltısı yağlı çörek çay yada orelet, öğle yemeği kıymalı dürüm (Fatih Herli)
  • 96-97 van oto sanayi çıraklık Okulu kaya ustanın yeri (Ruşen Aycan)
  • Öğrenci işçi yemeği onun lezettini hiç bir şey vermiyor şimdi (Melen Ergenç)
  • Ne yerdik behhhhh (Göksel Azem Demirhan)
  • hocam biz sanayide çırakken 2 tam ekmeğe sardığımızı bilirim ama tadı başkaydı o ortamda artık içimizde ejderhamı van gölü canavarımı var bilemiyorum (Harun Çalışkan)
  • Evren pide Eyüp usta ve oğulları ne güzel Kıymalı yaparlardı (Kenan Günaç)
  • Valla az yemedik 1 ekmeği bir kenara bırakın Abe 1.5 ekmekli olsun derdik (Celattin İdil)
  • Ah o limon suyun dili olsaydı konuşsaydı hey gidi günler… (Şahin Yıldız)
  • Ahh lise yılları ahhhh (Mehmet Sıddık Gülgeldi)
  • Valla biz bunu yerdik tamm ekmek bol salatalı boyle artik ertesi gune kadar birsey yemezdik sene 97 98 (Tekin Deniz)
  • isim olarakta lambuger deniliyordu.(Tülay Şener)
  • Yav ben tam 19 sene geri ye giytim ne güzel gunlerdi beee (Kamuran Yıldırım)
  • Ezmesi bol olmada niyedır bide çakıl emeğe olacah (Süleyman Berk)
  • 10 saat acıkmamak garantisiyle sınava hazırlık dönemimizin vazgeçilmezi:) yıl 2000 (Mustafa Polat)
  • Hala var mı acaba olsa yine yerim. (Muhammed Atırak)
  • 2000 yılı bit pazarının yanında bulunan fırına (Adem Şahin)
  • Lise yıllarında tahran pide fırını vardı çok güzel yapardı bol pul biber ve limonlu (Mugdat Erden)
  • Okul zamanlarını en güzel yemeği bazen yine bu tadı tatmak güzel oluyor vanlı olmak önüne gelen tüm nimetlere çok şükür edip başımıza koymaktır (Bülent Çalışır)
  • Nerde o gunler fakirdik ama guzeldi şimdi sade et geliyor keyif yok huzur yok (Zaman Zaman)

Sitedeki diğer yazılar için Tıklayınız

İlginizi Çekebilir

Komik Van Videoları

Vanlı Garip Tip

Vanlı Garip Tip

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir